Epilepsi ve Yaşam Derneği: “23 Yıllık Mücadelede Yeni Bir Dönem Başladı”
Epilepsi ve Yaşam Derneği: “23 Yıllık Mücadelede Yeni Bir Dönem Başladı”
Epilepsi ve Yaşam Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Öztürk, kamuoyuna yönelik yayımladığı basın açıklamasında, derneğin 23 yıldır epilepsi hastalarının hakları, farkındalık çalışmaları ve uluslararası temsili konusunda önemli faaliyetler yürüttüğünü belirtti.
href="https://www.lidergundem.com.tr/ara?q=Lider Gündem " class="text-dark font-weight-bold" target="_blank">Lider Gündem - Açıklamada, derneğin Türkiye'de uzun yıllardır epilepsi alanında faaliyet gösteren ulusal bir sivil toplum kuruluşu olduğu vurgulanarak, Cumhurbaşkanlığı, TBMM, bakanlıklar, belediyeler, sağlık camiası ve toplum arasında köprü görevi üstlendikleri ifade edildi.
"Epilepsiye yönelik önyargılarla mücadele ediyoruz"
Basın açıklamasında epilepsi hastalarının yıllardır mahalle baskısı, dışlanma, yanlış inanışlar ve ayrımcılıkla karşı karşıya kaldığı belirtilerek, toplumdaki yanlış algıların hastaların yaşamını olumsuz etkilediği kaydedildi.
Farkındalık çalışmaları yaygınlaştırılıyor
Dernek tarafından parklar, alışveriş merkezleri ve çeşitli şehirlerde stantlar kurularak vatandaşların bilgilendirildiği, bisiklet ve motosiklet kortejleri, tiyatro ve dans gösterileriyle farkındalık etkinlikleri düzenlendiği aktarıldı. Ayrıca yeni eğitim döneminden itibaren ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik bilgilendirme çalışmalarının da başlayacağı bildirildi.
"Epilepsililerin Kamutayı" ilk kez düzenlendi
Açıklamada, 26 siyasi partinin davet edildiği "Epilepsililerin Kamutayı"nın ilk kez gerçekleştirildiği belirtilerek, siyasi temsilcilerden epilepsi hastalarının sorunlarını empatiyle dinlemeleri ve çözüm önerilerine katkı sunmaları istendiği ifade edildi.
Uluslararası iş birlikleri dikkat çekti
Dernek, Cumhurbaşkanlığı ve ilgili kurumlarla yürütülen çalışmalar kapsamında Dünya Sağlık Örgütü (WHO), UNESCO, Avrupa Birliği temsilcileri ile birçok uluslararası kuruluşun katıldığı projelerin hayata geçirildiğini açıkladı. İstanbul'da düzenlenen çalıştaya çok sayıda uzman, akademisyen ve sağlık profesyonelinin katıldığı belirtildi.
Üniversiteler ve belediyelerle ortak projeler
Basın açıklamasında belediyeler ve üniversitelerle uzun yıllardır sürdürülen iş birliklerinin devam ettiği, 21 üniversiteden öğrencinin epilepsi konusunda tez çalışmaları yürüttüğü ve gençlere yönelik bilinçlendirme faaliyetlerinin sürdüğü kaydedildi.
Ebru Öztürk, Erasmus, UNESCO ve UNDP projelerinin yanı sıra Milli Eğitim Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile diğer kamu kurumlarıyla yeni projeler üzerinde çalışıldığını açıkladı. Ankara'da düzenlenmesi planlanan yeni IGAP Türkiye Çalıştayı'nın hazırlıklarının da sürdüğü bildirildi.
Açıklamanın sonunda Epilepsi ve Yaşam Derneği, yıllardır sürdürdükleri mücadelenin daha geniş kitlelere ulaşabilmesi için basın kuruluşlarının desteğinin büyük önem taşıdığını belirterek kamuoyuna teşekkür etti.
Ankara HABERİ
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.
